Helhedsorienteret online kursus til dig med senfølger efter hjernerystelse

  • Kender du følelsen af at være sårbar?
  • Tænker du sårbar som noget positivt eller negativt?
  • Drømmer du om at være stærkere?
  • Mere robust eller resilient?
  • Drømmer du om at være som du var før hjernerystelsen?

Måske genkender du at føle dig sårbar efter du har fået en hjernerystelse f.eks:

  • At du reagerer kraftigt på pludselige ændringer og har behov for struktur.
  • At der er ting du bliver overvældet af, f.eks sociale arrangementer
  • At du konstant føler dig mentalt eller fysisk overbelastet
  • At du “kan tage dig sammen” – men så betaler du prisen bagefter.
  • At du føler dig fremmed i din krop- og måske føles din krop som en modspiller.
  • At du har uforklarlige smerter
  • At behandling kun hjælper kortvarigt
  • At du giver op på træning/genoptræning fordi det føles som en kamp og dræner dig for energi
  • At der er ting du er blevet bange for at gøre, fordi du er usikker på, om det er skadeligt for dig.

Jeg har lavet et forløb til dig der genkender noget af ovenstående.

Forløbet er lavet til senfølger efter hjernerystelse men det kan også bruges hvis du har  langvarige fysisk skade/smerter, langvarig stress eller ADHD/ADD.

Målet er ikke at du skal blive som før!

Målet er, at du lærer at forstå dig selv og din hjerne, så du bedre kan rumme dig selv og møde dig selv med kærlighed, venlighed og nysgerrighed.

Forløbet består af  6 online moduler som du kan tage det, i dit eget tempo eller gentage det så ofte du har lyst. Du har materialet til evigt eje.

Der er materiale i form af øvelser og undervisning svarende til ca 8 individuelle sessioner hos mig

Prisen er kun 1995kr.

Det er også muligt at betale i 4 rater a 500kr

Ekstra bonus:

  • Du får online adgang til mit foredrag om livet med senfølger efter hjernerystelse og hvordan du kommer i bedre form til livet på alle planer. Foredraget har en værdi a 149kr
  • Du får flere guidede meditations lydfiler som du kan bruge i løbet af din dag

Forløbet starter når du logger ind efter køb

Modul 1 handler om at skabe ro i nervesystemet for at du har et godt fundament til den videre træning
Modulerne i kurset: 

Uge 1+2: Ro i sind og krop

Uge 3+4: Frihed i krop og sind: At slippe begrænsende tankemønstre

Uge 5+6: Balance i livet- indre og ydre balance

Uge 7+8: At sætte grænser og stå ved sig selv

Uge 9+10: Nærvær i livet- at nyde de små ting

Uge 11+12: Modet til at bevæge dig fremad i livet- Rum din sårbarhed og mærk din styrke

Balancen i livet.

Forløbet er for dig, der er parat til at tage skridtene selv men mangler en vejviser og et supportteam! Dig som gerne vil opbygge resiliens- men er i tvivl om hvordan.

Det er muligt at forandre krop, sind og hjerne! Ja, faktisk sker det hele tiden, uden du er bevidst om det. Krop og hjerne tilpasser sig det, du gør mest! Ligger du på sofaen og bekymrer dig så bliver kroppen og hjernen bedre og bedre til det!

Hvis vi ikke tager styringen og foretager aktive valg og tager små skridt i den rigtige retning ender hjernen med at overtage syringen og det er ikke altid hensigtsmæssigt.

Ofte handler terapi og træning om at “fikse” og lindre smerten eller ubehaget. Ofte behandler man kun symptomerne men kommer ikke ned til årsagen. I traditionel medicin ser vi ikke på sammenhængen mellem krop og følelser, end ikke på at at alle systemer i kroppen arbejder sammen og påvirker hinanden.

Forløbet er online med videoer og lydfiler. Der kan stilles spørgsmål og deles erfaringer i en lukket facebookgruppe.

Du har evig adgang og kan tage det i dit tempo! Og gentage så ofte du har lyst.

Er du parat?

Det er, når ønsket om forandring er stærkest at motivationen er stærkest! Det er derfor at kriser, udfordringer og sygdom kan være en fantastisk drivkraft for forandring og livsstilsændringer.

Vi kan også resignere og give op og ende i en tilstand af at være offer eller være bitter. Vrede eller sorg kan være en nødvendig proces, men hvis vi ikke på et tidspunkt slipper den vrede eller sorg, så stagnerer vi og vi mister evnen til at se fremad og til at hjælpe os selv.

Et andet mønster kan være at kæmpe og presse alt for hårdt- dette kan fører til en tilstand af udbrændthed og opgivenhed.

Balancen i livet 

Det handler om at finde balancen i livet. Målet med forløbet er at du lærer dig selv bedre at kende, både fysisk og mentalt. At du rummer og accepterer dig selv og din situation istedet for at kæmpe, men også uden at give op.

Accept er ikke det samme som at give op. Accept er for mig at rumme at det er som det er- og hvordan kan jeg så få det bedste ud af det? Det åbner for en MULIGHED for forandring, men uden kamp og uden at skulle skyde skylden på nogen. Accept og tilgivelse har fællestræk.

Jeg har selv oplevet, at jeg har lært af og udviklet mig af  mine udfordringer i livet- det har ikke været sjovt eller kønt og jeg har ikke nydt procesen! Men bagefter har jeg kunnet se, at det har lært mig noget og gjort mig stærkere.
At være i proces er utroligt sårbart- men også meget stærkt. Og det kan være en kæmpehjælp at være en del af en gruppe som kan støtte og heppe!

Jeg er din guide og facilitator  på forløbet, men du må selv tage skridtene. Jeg kan ikke “fixe” dig, jeg kan ikke fjerne dine problemer.

Jeg har arbejdet individuelt med folk i kriser i mange år. Det har været mennesker med hjernerystelse, stress, traumer, kroniske sygdomme, smertepatienter mm. Jeg har oplevet mange, der voksede og blev stærkere, smukkere og mere autentiske mennesker efter en voldsom krise.

6 moduler med fokus på dig!

I løbet af de 6 moduler skal du arbejde med HELE dig!

Vi kan ikke skille tingene ad og derfor må vi arbejde med det hele: krop, sind og hjerne.

Programmet er bygget op så træningen vil føles let og ligetil og være med til at bygge dig op.
Du vil opleve at når du ikke kæmper og presser, men stille og roligt tager et skridt af gangen så kan du gradvist mere og mere. Det er med til at opbygge resiliens.

Krop:

  • Blide fysiske øvelser der forbinder krop og hjerne.
  • Blide og mere aktive øvelser, der blødgør bindevævet
  • Øvelser for vagus nerven og lillehjernen der kan skabe ro og balance i et overaktivt sind.
  • Øvelser der stimuler lymfesystem
  • Øvelser der stimulerer organerne
  • Vejrtækningsøvelser der henholdvis beroliger og stimulerer krop og hjerne
  • Øvelser der træner balancen

Sind/Psyke:

  • Vejrtrækning og de kropslige øvelser virker beroligende og stimulerende på sindet
  • Selvcoachingsøvelser hvor vi skal også ind og se på gamle mønstre og hæmmende overbevisninger, arbejde med dit livshjul og blive meget klogere på hvem du er, hvilke unikke kvaliteter du indeholder og hvad der forhindrer dig i at udleve dit fulde potentiale.

Hjerne:

  • De fysiske øvelser er nøje udvalgt så de stimulerer/afstresser hjerne og nervesystem
  • Øvelser, der skaber balance i hjernehalvdelene
  • Øvelser der stimulerer både lillehjerne og frontallapper, hvilket kan have stor indflydelse på fysisk og mentalt velbefindende.
  • Øvelser for vagusnerven (den 10. kranienerve), som balancerer det autonome nervesystem og derved har stor indflydelse på vores stresstilstand og vores evne til at komme os over traumer og skader.
  • Sansetræning: Sanserne arbejder sammen med forskellige dele af hjernen. Hvis dette samarbejde ikke fungerer optimalt kan det stresse og tage meget energi. Derfor laver vi øvelser der træner sansenes og hjernens samarbejde.
  • Meditation eller mindfulness er er sansetræning for din indre sansning.

Hvordan foregår det?

I løbet af de 6 moduler vil du blive præsenteret for viden, øvelser, og flowprogrammer som du skal lave.

Alt er online som video eller lydfil eller printbare PDF filer

Et modul er 2 uger og indeholder:

Daglige øvelser: 5 korte hverdags øvelser. Øvelserne er smagsprøver på funktionel neurologisk træning. Det kan også være en mental/selvcoachingsøvelse. Lav en øvelse hver dag- eller gerne flere gange løbet af din dag. Du vil efterhånden kende flere  og flere øvelser, som du så vil kunne bruge i din hverdag.

Undervisning : En video eller lydfil  med  undervisning om krop, sind eller hjerne (ca 30 min)
Slow flow træning: video med ugens træning som er 30-45 min video, followalong træning som er en unik kombination af forskellige øvelser for krop, sind og hjerne. Slow flow træning må du gerne lave hver dag, men hver anden dag eller et par gange om ugen er også fint. Folllowalong træningen er blid og rolig – alle kan være med

Sådan får du størst udbytte af forløbet:

Som du kan se skal du sætte tid af til træning.

Den tid du investerer i øvelserne er tid du investerer i dig selv, dit velbefindende og din fremtid! Hvis vi skal skabe ændringer i hjernen kræver det at vi er fokuserede, engagerede, motiverede og at vi laver nye øvelser som hjernen skal lære at kende.

At lave hjernemæssige ændringer tager tid og kræver mange gentagelser. Men lidt er bedre end ingenting- og du kan tage forløbet i dit eget tempo.

Der er også en lukket facebookgruppe til forløbet og her kan du dele udfordringer og succeser og stille spørgsmål til mig og de andre vedrørende kurset.