Et helhedorienteret online forløb til dig med senfølger efter hjernerystelse

  • Kender du følelsen af at være sårbar?
  • Tænker du sårbar som noget positivt eller negativt?
  • Drømmer du om at være stærkere?
  • Mere robust eller resilient?
  • Drømmer du om at være som du var før hjernerystelsen?

Måske genkender du at føle dig sårbar efter du har fået en hjernerystelse f.eks:

  • At du reagerer kraftigt på pludselige ændringer og har behov for struktur.
  • At der er ting du bliver overvældet af, f.eks sociale arrangementer
  • At du konstant føler dig mentalt eller fysisk overbelastet
  • At du “kan tage dig sammen” – men så betaler du prisen bagefter.
  • At du føler dig fremmed i din krop- og måske føles din krop som en modspiller.
  • At du har uforklarlige smerter
  • At behandling kun hjælper kortvarigt
  • At du giver op på træning/genoptræning fordi det føles som en kamp og dræner dig for energi
  • At der er ting du er blevet bange for at gøre fordi du er usikker på om det er skadeligt for dig.

Jeg har lavet et forløb til dig der genkender noget af ovenstående.
Forløbet er lavet til senfølger efter hjernerystelse men det kan også bruges hvis du har  langvarige fysisk skade/smerter, langvarig stress eller ADHD/ADD.

Det handler om at forstå dig selv og din hjerne, så du bedre kan rumme dig selv og møde dig selv med kærlighed, venlighed og nysgerrighed.

Forløbet hedder: “Balancen i livet – Find styrken i din sårbarhed og opbyg resiliens”

Første hold startede i april og nu er det det tid til at starte hold nr 2 den 21/9 2020. Hvornår hold 3 starter ved jeg ikke endnu.

Prisen for forløbet er 1999kr – forløbet varer i 12 uger, men du har materialet til evigt eje så du kan tage det i dit eget tempo eller gentage det så ofte du har lyst. Det er også muligt at betale i 4 rater a 500kr

GAVER TIL DE HURTIGE:
De 5 første der tilmelder sig forløbet: får en gratis 60 min online samtale med mig værdi 550kr 
De næste 5 får 30 min samtale med mig værdi 300kr

Så hvis du vil med kan det godt betale sig at handle hurtigt.
Er du blandt de første 10 tilmeldte modtager du en personlig mail fra mig med rabatkode til din session (der går  1-2 dage) 

Forløbet hedder: “Balancen i livet – Find styrken i din sårbarhed og opbyg resiliens”

Temaerne i kurset: 

Uge 1+2: Ro i sind og krop

Uge 3+4: Frihed i krop og sind: At slippe begrænsende tankemønstre

Uge 5+6: Balance i livet- indre og ydre balance

Uge 7+8: At sætte grænser og stå ved sig selv

Uge 9+10: Nærvær i livet- at nyde de små ting

Uge 11+12: Modet til at bevæge dig fremad i livet- Rum din sårbarhed og mærk din styrke

Hvad koster det?

Det koster kun 1995 kr for hele 12 ugers træning. Du modtager nyt modul med ny træning hver anden uge på mail.

MEN du har programmet til evig eje!

Efter de 12 uger kan du vælge at blive facebookgruppen eller du kan forlade den. Du kan fortsætte med at dele dine erfaringer og stille spørgsmål til mig og øvrige deltgere og arbejde videre med materialet i dit eget tempo og fordybe dig i det du har det bedst med.

Tilkøb:

Du kan vælge at tilkøbe online sessioner med mig hvis du har lyst. Her kan vi sætte spot på netop dine udfordringer

Første hold startede i april og nu er det det tid til at starte hold nr 2 den 21/9 2020. Hvornår hold 3 starter ved jeg ikke endnu.

GAVER TIL DE HURTIGE:
De 5 første der tilmelder sig forløbet: får en gratis 60 min online samtale med mig værdi 550kr 
De næste 5 får 30 min samtale med mig værdi 300kr

Så hvis du vil med kan det godt betale sig at handle hurtigt.
Er du blandt de første 10 tilmeldte modtager du en personlig mail fra mig med rabatkode til din session (der går  1-2 dage) 

Balancen i livet- Styrken i din sårbarhed

Forløbet er for dig, der er parat til at tage skridtene selv men mangler en vejviser og et supportteam!
Dig som gerne vil opbygge resiliens- men er i tvivl om hvordan.
Det er muligt at forandre krop, sind og hjerne! Ja, faktisk sker det hele tiden, uden du er bevidst om det. Krop og hjerne tilpasser sig det, du gør mest! Ligger du på sofaen og bekymrer dig så bliver kroppen og hjernen bedre og bedre til det!

Hvis vi ikke tager styringen og foretager aktive valg og tager små skridt i den rigtige retning ender hjernen med at overtage syringen og det er ikke altid hensigtsmæssigt.

Ofte handler terapi og træning om at “fikse” og lindre smerten eller ubehaget. Ofte behandler man kun symptomerne men kommer ikke ned til årsagen. I traditionel medicin ser vi ikke på sammenhængen mellem krop og følelser, end ikke på at at alle systemer i kroppen arbejder sammen og påvirker hinanden.

Helhedsorienteret træning: Krop, sind og hjerne

Jeg har længe ønsket at lave et helhedsorienteret forløb, hvor vi kommer rundt om systemerne i kroppen og samtidig arbejder med psyken.Forløbet handler ikke om diagnoser og om at fikse. Det handler om at være udfordret og have et ønske om få det bedre og være parat til at foretage aktive ændringer i sit liv.

Forløbet er online med videoer og lydfiler der sendes over mail. Der kan stilles spørgsmål og deles erfaringer i en lukket facebookgruppe.

Starter den 21/9 2020 og varer 12 uger- men du har evig adgang og kan tage det i dit tempo!

Er du parat?

Det er, når ønsket om forandring er stærkest at motivationen er stærkest! Det er derfor at kriser, udfordringer og sygdom kan være en fantastisk drivkraft for forandring og livsstilsændringer.

Vi kan også resignere og give op og ende i en tilstand af at være offer eller være bitter. Vrede eller sorg kan være en nødvendig proces, men hvis vi ikke på et tidspunkt slipper den vrede eller sorg, så stagnerer vi og vi mister evnen til at se fremad og til at hjælpe os selv. Et andet mønster kan være at kæmpe og presse alt for hårdt- dette kan fører til en tilstand af udbrændthed og opgivenhed.

Balancen i livet 

Det handler om at finde balancen i livet. Om at rumme sårbarheden, acceptere din situation som den er lige nu, og finde frem til den styrke der er i dig!

Accept er ikke det samme som at give op. Accept er for mig at rumme at det er som det er- og hvordan kan jeg så få det bedste ud af det? Det åbner for en MULIGHED for forandring, men uden kamp og uden at skulle skyde skylden på nogen. Accept og tilgivelse har fællestræk.

Målet med forløbet er at du lærer dig selv bedre at kende, både fysisk og mentalt. At du rummer og accepterer dig selv og din situation istedet for at kæmpe, men også uden at give op.

Jeg har selv oplevet at jeg har lært af og udviklet mig af  mine udfordringer i livet- det har ikke været sjovt eller kønt og jeg har ikke nydt procesen! Men bagefter har jeg kunnet se, at det har lært mig noget og gjort mig stærkere.
At være i proces er utroligt sårbart- men også meget stærkt. Og det kan være en kæmpehjælp at være en del af en gruppe som kan støtte og heppe!

Jeg er din guide og facilitator men du må selv tage skridtene på rejsen, jeg kan ikke “fixe” dig, jeg kan ikke fjerne dine problemer.

Jeg har arbejdet individuelt med folk i kriser i mange år. Det har været mennesker med hjernerystelse, stress, traumer, kroniske sygdomme, smertepatienter mm. Jeg har oplevet mange, der voksede og blev stærkere, smukkere og mere autentiske mennesker efter en voldsom krise.

Så hvad går forløbet ud på helt konkret?

I løbet af de 12 uger skal du arbejde med HELE dig!

Vi arbejder med krop, sind og hjerne.
Vi kan ikke skille tingene ad og derfor må vi arbejde med det hele.

Programmet er bygget op så træningen vil føles let og ligetil og være med til at bygge dig op.
Du vil opleve at når du ikke kæmper og presser, men stille og roligt tager et skridt af gangen så kan du gradvist mere og mere. Det er med til at opbygge resiliens.

Krop:

  • Blide fysiske øvelser der forbinder krop og hjerne.
  • Blide og mere aktive øvelser, der blødgør bindevævet
  • Øvelser der stimuler lymesfystem
  • Øvelser der stimulerer organerne
  • Vejrtækningsøvelser der henholdvis beroliger og stimulerer krop og hjerne
  • Øvelser der træner balancen

Sind/Psyke:

  • Vejrtrækning og de kropslige øvelser virker beroligende og stimulerende på sindet
  • Selvcoachingsøvelser hvor vi skal også ind og se på gamle mønstre og hæmmende overbevisninger, arbejde med dit livshjul og blive meget klogere på hvem du er, hvilke unikke kvaliteter du indeholder og hvad der forhindrer dig i at udleve dit fulde potentiale.
  • Øvelser for vagus nerven og lillehjernen der kan skabe ro og balance i et overaktivt sind.

Hjerne:

  • De fysiske øvelser er nøje udvalgt så de stimulerer/afstresser hjerne og nervesystem
  • Øvelser, der skaber balance i hjernehalvdelene
  • Øvelser der stimulerer både lillehjerne og frontallapper, hvilket kan have stor indflydelse på fysisk og mentalt velbefindende.
  • Øvelser for vagusnerven (den 10. kranienerve), som balancerer det autonome nervesystem og derved har stor indflydelse på vores stresstilstand og vores evne til at komme os over traumer og skader.
  • Sansetræning: Sanserne arbejder sammen med forskellige dele af hjernen. Hvis dette samarbejde ikke fungerer optimalt kan det stresse og tage meget energi. Derfor laver vi øvelser der træner sansenes og hjernens samarbejde.
  • Meditation eller mindfulness er er sansetræning for din indre sansning.

Hvordan foregår det?

I løbet af 6 moduler på 12 uger vil du blive præsenteret for viden og enkelt øvelser, og flowprogrammer som du skal lave.

Alt er online som video eller lydfil eller printbare PDF filer
Du modtager en ny mail med et modul hver anden  uge.

Et modul er 2 uger og indeholder:

Daglige øvelser: 5 korte hverdags øvelser. Øvelserne er smagsprøver på funktionel neurologisk træning. Det kan også være en mental/selvcoachingsøvelse. Lav en øvelse hver dag- eller gerne flere gange løbet af din dag. Du vil efterhånden kende flere  og flere øvelser, som du så vil kunne bruge i din hverdag.

Undervisning : En video eller lydfil  med  undervisning om krop, sind eller hjerne (ca 30 min)
Slow flow træning: video med ugens træning som er 30-45 min video, followalong træning som er en unik kombination af forskellige øvelser for krop, sind og hjerne. Slow flow træning må du gerne lave hver dag, men hver anden dag eller et par gange om ugen er også fint. Folllowalong træningen er blid og rolig – alle kan være med

Sådan får du størst udbytte af forløbet:

Som du kan se skal du sætte tid af til træning. Den tid du investerer i øvelserne er tid du investerer i dig selv, dit velbefindende og din fremtid!
Hvis vi skal skabe ændringer i hjernen kræver det at vi er fokuserede, engagerede, motiverede og at vi laver nye øvelser som hjernen skal lære at kende.

At lave hjernemæssige ændringer tager tid og kræver mange gentagelser. Men lidt er bedre end ingenting- og du kan tage forløbet i dit eget tempo.

Der er også en lukket facebookgruppe til forløbet og her kan du dele udfordringer og succeser og stille spørgsmål til mig og de andre vedrørende kurset.

Max antal deltagere
Jeg vil elske at have dig med og være facilitator for en gruppe, hvor vi kan støtte og heppe! Der er max plads til 20 på dette forløb, da jeg vil have tid  at støtte alle deltagere i facebookgruppen