Træning til hovedpine og nakkesmerter

Lider du af hovedpine, nakke spændinger eller træthed?

På denne workshop introducerer jeg dig til nemme øvelser du kan lave i din dagligdag.

Den er bygget op som et 6 ugersforløb, så du nemt uge for uge kan følge din træning.

Du kan også vælge bare at tage enkelte øvelser ud og lave dem, men jeg vil anbefale dig at følge programmets 6 uger og derefter fortsætte med de af programmerne der virker bedst for dig.

Du introduceres til:

  • Ansigtsyoga
  • Tungeyoga
  • Øjenyoga (blide øjenøvelser)
  • Effektive vejrtrækningsøvelser
  • Lymfedrænage
  • Nervemobiliseringer

Lav øvelser dagligt som en god rutine med fokus på selvforkælelse.

Kom igang med blid træning på en måde hvor du arbejder med dit nervesystem og ikke mod det.

Du får også adgang til en facebook gruppe, hvor du kan stille spørgsmål og dele erfaringer med andre.

Hovedpine træningsprogrammet

Hver uge består af videoer med små øvelsesprogrammer og enkeltstående øvelser. Samlet tidsforbrug til øvelser pr dag er 15-30 min.

Introduktion

  • 4 min video med forklaring til programmet

Uge1

  • 10 min videosession med mobilisering af overkroppen, fokus på ryg, nakke og skuldre. Få løsnet spændinger og skabt plads i kroppen!
  • Sansestimulering- simpel smertelindringsteknik
  • Instruktion i dyb mave vejrtrækning

Uge 2

  • Ansigtsyoga session 1 – løsner spændinger og giver ansigtet glød!
  • Lær en simpel styrketræningsøvelse for nakken.
  • Lær en vejrtrækningsøvelse der stimulerer vagus nerven- og dermed reducerer stress.

Uge 3

  • Lær tungeyoga, video session med mange spændende øvelser- en meget anderledes træning som strækker dine muskler indefra.
  • lær to kraftfulde vejrtrækningsøvelser som påvirker dit parasympatiske nervesystem, virker afstressende og fylder dig med energi.

Uge 4

  • Ansigstyoga session 2
  • Lær blid mobilisering af dit kranie og kranienerve 5 og 7- godt ved føleforstyrrelser, ansigtssmerter(trigeminus smerter) og ansigts-asymetri.

Uge 5

  • Ansigtsyoga session 3 med fokus på spændinger omkring kinder og kæber.
  • Akupressur til kæbeområdet
  • Øjenyoga og afspænding
  • Øjenmeditation. Slap helt af i dine øjne.

Uge 6

  • Ansigtsyoga session 4- pande og hovedbund
  • Lymfedrænage- Indre “rengøring”
  • Mobilisering af kranienerve 11 n.accesorius

Ekstra BONUS!

Du får desuden en skøn 30 min afspændende yogasession. En selvkærlig,  indadvendt session med fokus på din vejrtrækning. Skaber ro i dit nervesystem. Brug sessionen under forløbet eller efter de 6 uger, alt efter hvad, der passer dig bedst.

Køb programmet her og få adgang med det samme

Køb workshoppen her- du får adgang til alt materiale med det samme og kan følge programmet i dit eget tempo- dvs hvis du vil tage en af ugerne flere gange gør du bare det. Vil du have flere øvelser kan du tage 2 uger samtidig.

https://noomishjerneakademi.simplero.com/purchase/72602-Traening-til-forebyggelse-og-lindring-af

Køb mere og spar 25%

Du kan også vælge kun at købe en samlet pakke med denne wokshop og min anden hovedpine workshop hvor der er fokus på lindrende selvbehandlingsteknikker. Læs mere om den her

Køb begge workshops samlet og spar 25%. Pris i alt kun 747krhttps://noomishjerneakademi.simplero.com/purchase/72603-Selvbehandling-og-traening-af-hovedpine